Nacházíte se na: Úvod > Aktuálně > Aktuální dění > 9 000 balíků za hodinu

9 000 balíků za hodinu

FieldPower® šetří práci v DHL Express

Jednoduché rozvody energie podél dopravníků v DHL Express

Sběrnicový systém FieldPower® a předmontované kabely firmy Weidmüller šetří práci při instalaci kabelů v nejmodernějším logistickém centru.

Do logistického centra DHL Express Switzerland se stahují zásilky z celého světa. Zde jsou následně rozděleny do hromadných dodávek pro jednotlivé cílové oblasti a přepravovány nákladními vozy do Německa, Francie a Švýcarska. Urgentní dokumenty a zboží jsou doručovány letadly společnosti DHL z nedalekého letiště Basel-Mulhouse. Jde o jediné letiště na světě, které provozují dvě země - má francouzské a švýcarské celní pásmo a je také významné pro jihozápadní oblast Německa.

9000 balíků za hodinu

Aby společnost DHL Express byla schopna pokrýt dlouhodobý nárůst v počtu přepravovaných zásilek, objednala si realizaci inovativního třídícího střediska v jedné z hal v areálu logistického centra. Vysoká úroveň automatizace v nové hale zajišťuje rychlou a spolehlivou manipulaci se zásilkami. Balíky jsou přepravovány na pěti vysokorychlostních pásových dopravnících do křížového třídiče, který je středobodem závodu a může se pochlubit špičkovým výkonem 9000 roztříděných balíků za hodinu. Škálovatelnost a inteligentní software zajišťují, že výkon třídící haly se zvyšuje s rostoucím objemem balíků.

Součástí dodávky je také přibližně 1200 metrů pásových dopravníků. V rámci bezpečnostních opatření na letišti byly do zařízení pro třídění zásilek integrovány tři rentgenové přístroje. K zajištění bezpečné přepravy zásilek jsou používány spirálové skluzy, skladovací skluzy a skluzy pro ULD (Unit Load Device) kontejnery.

Nákladově efektivní automatizace

Dopravníky v třídicím systému jsou vybaveny celkem 270 pohony včetně 24V motorových skříní. Aby se minimalizoval objem kabeláže, je několik pohonů vždy napájeno jedním rozvětvujícím se kabelem. K distribuci energie podél dopravníkové sekce je použit systém FieldPower®.

Jak to funguje

„Pro připojení několika pohonů je zapotřebí pouze jeden jediný kabel. Z tohoto společného kabelu je částečně odstraněna vnější izolace a izolovaná část je zapojena do skříně sběrnice FieldPower®", vysvětluje Arno Priller, Global Key Account Manager ve společnosti Weidmüller. "Chyby v zapojení vodičů jsou do značné míry eliminovány díky barevnému označení“. Jednotlivé vodiče napájecího kabelu jsou připojeny pomocí technologie IDC (Insulation Displacement Connection), patentovaného cut-and-clamp kontaktu s vnější pružinou. Kontaktní prvek se poté pomocí šroubováku pootočí o 90 stupňů. Tyto kontaktní prvky se zásuvným konektorem lze použít pro připojení vstupních nebo výstupních kabelů o průměru 0,5 až 10 milimetrů.

Jednoduchost tohoto systému je působivá. Vodiče jednotlivých větví a funkce integrované do krytu svorkovnice, které lze rozšířit v závislosti na aplikaci, se snadno připojují. Kabely není možné obrátit a mají stabilní impedanční charakteristiky, které jsou potřeba v případě zkratu pro spuštění ochranného zařízení.

Ve srovnání s in / out zapojením, kde řídicí jednotky motorů musí být odpojeny kvůli měření impedančního chování a poté znovu připojeny, je u systému FieldPower® díky plug-in provedení měření impedance jednoduché.
Expresní instalace pro DHL Express

Pro ještě větší urychlení realizace projektu tohoto poskytovatele balíkových a logistických služeb byly použity předem sestavené kabely pro senzory a akční členy se zásuvnými konektory firmy Weidmüller. Ty umožňují přesné řízení řídicích jednotek motoru a při instalaci se jednoduše zapojí přímo na místě. Předmontáž umožňuje podstatně zkrátit dobu potřebnou na uvedení systému do provozu a zamezuje chybám při instalaci.